tisdag 1 december 2009

Uppgift 14 - Vad ska man ha Flash till?!

Flash använder man främst för multimedia på webben, t ex animationer eller spel. Det fungerar sämre för rena textsidor eller vid utskrift eftersom sidan t ex vid utskrift inte anpassas för just detta och det blir bara en kopia av hela sidans innehåll med alla färger o s v.

Fördelarna med flash är ju bl a att man får större kontroll över sidans utformning och man har stora möjligheter att skapa sidor med varierat innehålle t ex musik, text, video och ljud blandat.
Där är www.loka.nu som jag och min grupp valde att analysera ett bra exempel på hur flash kan användas där det finns alla ovanstående komponenter blandat på sidan. Tittar man noga kan man även se en söt liten nyckelpiga krypa runt i mossan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar