tisdag 29 september 2009

Uppgift 5 - Skriv ett inlägg om din kurs och omvärlden

Hej alla,

Efter Peter Siljeruds föreläsning så hade jag en disskution med mina vänner bl a om att man genom en genomskinlig skärm ska kunna få reda på vad en viss byggnad heter eller vad en viss restaurang serverar genom att bara hålla upp skärmen mot byggnaden.
Jag satt själv under förläsningen, vilket förövrigt varit den mest givande hittils, och tyckte "vad coolt" medans mina vänner var betydligt mer skeptiska till själva idén.
Men vi va nog alla överrens att det skulle vara ett fantastiskt hjälpmedel. Det är bara en av flera disskutioner jag haft med nära och kära och för min egen del så hjälper det till att öppna upp lite inför de uppgifter vi har i skolan. Man blir lite mer nyfiken vad detta kan komma och leda till i framtiden när man söker jobb inom turismbranschen. Vilka möjligheter finns det o s v.

Det här med bloggen då, en väldigt ny sak för mig. Men det roliga vid kursstart var när jag fick reda på att vi skulle driva en blogg. Det passade så bra in med ett kommande jobb som kommer innebära att jag ska blogga för ett internetföretag. Ja fick genom kursen en liten snabbgenomgång om vad en blogg kan vara och vad man kan göra med den.
Nu får vi bara hoppas att jag inte är lika värdelös på att komma ihåg samt uppdatera bloggen på jobbet som jag är med den här! *blink blink*

1 kommentar:

  1. Den genomskinliga skärmen var något som fascinerade mig också. Jag har faktiskt befunnit mig i fler situationer efter föreläsningen då en sådan hade varit jättepraktisk.

    I motsättning till dig tyckte jag INTE det var roligt när vi fick reda på att vi skulle driva en blogg...haha! Men det har faktiskt börja växa på mig!

    Lycka till med det nya blogg-jobbet! =)

    /Johanne

    SvaraRadera